דף שגיאה 404 – גם לו מגיע יחס

Error 404, Page not found ועוד, אלו הודעות השגיאה הנפוצות אשר תמצאו כשתגיעו לעמוד שאינו קיים באתר בו אתם גולשים.

בתור בעל אתר, על פניו מדובר בסתם עוד עמוד שלא שווה מחשבה ובזבוז זמן, הרי הגולש מגיע, רואה שגיאה 404 והוא ישר מבין מה לעשות הלאה… אז זהו, שלא.

נוחות וחוויית משתמש הם דברים שחשוב לבחון בכל חלק באתר משום שהמטרה העיקרית היא להשאיר את הגולש באתר כמה שיותר זמן. בעמוד השגיאה המדובר, בראש ובראשונה חשוב לוודא שעיצובו הוא בעיצוב האתר, או עמוד אשר מרמז בעיצובו על המותג, זאת במידה ומדובר במותג מוכר בעל שם. אנחנו רוצים שהגולש יבין שהוא עדיין נמצא באתר שלנו ולכן מעבר לעיצוב, חשוב לוודא כי בעמוד השגיאה קיים תפריט ניווט לעמודים הראשיים באתר.

שידרוג נוסף לעמוד השגיאה

כמו בכל דבר, באמצעות מעט יצירתיות תוכלו להפוך את עמוד השגיאה באתר שלכם למעט יותר מעניין, קליל ואפילו משעשע.

אפשרות אחת היא לנסח משפט קליל או הומוריסטי בתוספת להודעת השגיאה

דוגמא לעמוד שגיאה 404

בדוגמא זו המטרה הייתה לרכך את הנחיתה בעמוד השגיאה ולתת לגולש את כל האפשרויות הנוחות ביותר להמשיך הלאה – באמצעות תיבת חיפוש, באמצעות התפריט הראשי ובאמצעות הקלקה שתחזיר לעמוד הבית.

אפשרות נוספת היא עיצוב תמונה מותאמת אישית. אפשרות זו מומלצת אך ורק אם יש לכם מספיק זמן פנוי ומח יצירתי במיוחד, או קופירייטר זמין. ברוב המקרים, האתרים שמשתמשים בעמודים כאלה הם אתרים גדולים ודינמיים, בהם יש יותר סיכוי למפגשים בין גולשים לעמודים משובשים \ עמודים שאינם קיימים. דוגמא מוצלחת במיוחד לעמוד יצירתי נעשתה באתר של המותג "לגו".

חשוב לציין שהגעה לעמוד שגיאה מתריעה בפנינו על בעיה כלשהי באתר, על בעיות אלו נפרט במאמר נפרד, אך לכל מקרה שלא יהיה, חשוב להיות מוכנים בצורה הטובה ביותר ככל הניתן.