אתר אינטרנט הוא לרוב המפגש הראשון של לקוח פוטנציאלי עם המוצר שלך באינטרנט. אם החלטת להקים אתר אינטרנט לעסק, ישנם מספר דברים בסיסיים שנהוג לבדוק – החל מהחזון העיצובי ויכולת בונה האתרים ליישם אותו ועד לפרטים טכניים כגון קבלת בלעדיות על האתר לידיך, אך ישנו דבר נוסף שלאחרונה הפך להכרחי על מנת שאותו מפגש ראשון בין הגולש לאתר יהפוך למושלם ולא כולם מודעים אליו – אתר רספונסיבי.

מה זה אתר רספונסיבי?

אתר רספונסיבי הינו אתר אשר מתאים עצמו לכל הרזולוציות וסוגי המסכים – מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ועוד. אתר רגיל אשר לא נבנה בצורה רספונסיבית, לא יציג עצמו בצורה נוחה ולעיתים אף יאבד אלמנטים מסויימים בעבור גולש שאינו נכנס ממחשב רגיל. בוודאי קרה לכם לא פעם שגלשתם באתר מהסמארטפון ונדרשתם להגדיל את המסך ולגלול את האתר מימין לשמאל על מנת להגיע לאן שרציתם בתפריט הראשי. באתר רספונסיבי התפריט מוצג בהתאמה אישית ע"פ גודל המסך ונח לגישה, כמו גם יתר האתר אשר אינו מצריך מהגולש לגלול לצדדים. טפסי יצירת הקשר, סליידרים (תמונות מתחלפות) ושאר האלמנטים מותאמים גם הם.

מדוע אתר רספונסיבי הכרחי כיום?

הנתונים מראים שכמחצית מהגולשים ברוב אתרי האינטרנט כיום מגיעים ממכשירים ניידים, טבאלטים ודומיהם, רק נסו לדמיין כמה סמארטפונים עם חיבור לאינטרנט קיימים בישראל. הסלולרי שלנו נמצא איתנו בכל מקום, ומלבד השימושים החברתיים אנו משתמשים בו כדי לחפש מסעדה מומלצת בקרבת מקום, מעצב פנים, כי נזכרנו לפתע ברכבת חזרה מהעבודה שהגיע הזמן לעצב את הבית, ועוד שירותים נוספים – אחד מהם הוא כנראה השירות שאתם מספקים.

כמו כן, קיבלנו לאחרונה חותמת רשמית מגוגל על כך שחוויית הגלישה משפיעה באופן ישיר על מיקום האתר. עדכון המובייל של גוגל יצא בתאריך 21.4.15 ומטרתו להציג את האתרים הידידותיים ביותר למובייל במקומות הגבוהים. אתרים רבים שאינם רספונסיביים כבר חוו ירידות משמעותיות בתוצאות החיפוש וקיבלו התראות על כך מגוגל לכלי מנהל האתרים.

אנו ב Webreach בונים אתרים רספונסיביים כברירת מחדל מתוך ההכרה שמדובר במאפיין הכרחי לאתרי אינטרנט כיום.