אז נכון, המאמר נפתח בקלישאה הגדולה ממשפחת: השינוי שעושה את ההבדל, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ושינוי קטן – הבדל גדול אבל אנחנו מבטיחים שזה רק הנושא ונתרחק מקלישאות בהמשכו.

כפי שאנחנו נוהגים להדגיש לא מעט, כל הנושא של שיווק באינטרנט וקידום אתרים בפרט, אינו נושא נפרד מאפיון נכון של אתר, בנייה נכונה והצגה של הדברים, להפך, הם הולכים יד ביד. נחזור ונדגיש כי מידע נגיש, היררכיה, הצגה נכונה של הפרטים ומיתוג ייחודי, כל אלה יגדילו את הסיכוי של הגולשים להשאר זמן רב יותר באתר שלכם ואף ליצור איתכם קשר. ישנם מקרים בהם "הדברים לא זזים" ומה שדרוש הוא Makeover רציני לאתר, אך במקרים מסויימים תשומת לב וסריקה קלה של עיניים מקצועיות על האתר יכולים להביא לשינוי לא קטן.

לפניכם צ'ק ליסט קצר ובסיסי שתוכלו לבדוק לבד באתרכם

  •  מס' טלפון – זה אולי הדבר הראשון שתשמעו מכל אדם שעוסק בתחום האתרים. מס' הטלפון של העסק צריך להיות מוצג באופן בולט ונגיש, ראשית על מנת שיוכלו ליצור איתכם קשר בקלות ושנית כי זה פשוט נראה רציני יותר. לכן, ברוב המקרים גם נמליץ על טלפון קווי שיוצג באתר במקום או בנוסף לטלפון סלולרי. סעיף זה קיים אצלכם באתר? מצויין, כעת בדקו האם הוא הופך ללחיץ בגלישה מהטלפון הסלולרי.
  • פירוט שירותים מוצרים – זה תלוי בסוג העסק כמובן, אך בחנו האם גולש חדש שאינו מכיר אתכם יכול להבין בקלות מה אתם מציעים לו ומה הייחוד שלכם? נאמר שהעסק הוא משרד עורכי דין, האם תחומי ההתמחות של המשרד ברורים? האם ניתן להבין זאת מהלוגו, מאיך שהתפריט בנוי וכו'? גולש שמתקשה למצוא את מבוקשו לא יהסס לבדוק אתרים אחרים שעלו לו בתוצאות החיפוש.
  • כתובת מייל – כתובת המייל היא רק דוגמא, אך התמונה הגדולה היא איך אנחנו מציגים את עצמנו באתר. לא פעם אנחנו נתקלים באתר של חברה שעושה רושם של רצינית, מקצועית ואמינה, עד שמגיעים לכתובת המייל. אם שם העסק הוא Webreach וכך גם שם האתר סביר להניח, מהי כתובת המייל שתצפו לראות? ofer@walla.com או ofer@webreach.co.il ? מדובר בפרט קטן ועל פניו שולי בעיניכם, אך עבור לא מעט אנשים זה אומר הרבה על הבנאדם והעסק. "אם הוא לא השקיע אפילו בכתובת מייל מסודרת לעסק שלו, מה זה אומר על המוצר או השירות שלו?".
  • הביאו ערך מוסף מעצמכם – הקפידו לתפעל בלוג אישי, לכתוב מאמרים או כל דרך בה הגולשים יוכלו לדעת קצת יותר עליכם ועל המקצוענות שלכם. אנו ממליצים בחום לכתוב את הדברים בעצמכם אם זה מתאפשר משום שאף כותב תוכן, מקצועי ככל שיהיה, לא יוכל להחליף את הידע שיש לכם, במיוחד לא על הנקודות החזקות של העסק.

הבאנו לכם במאמר זה מס' נקודות למחשבה, אך מכאן אפשר להגיע ולחשוב על המון דברים. הופעה ייצוגית תופסת גם כשמדובר באתרי אינטרנט והם משקפים הרבה עליכם ועל העסק שלכם.

כמו תמיד, כל מקרה לגופו והמלצות עלולות להשתנות מאתר לאתר, ניתן לפנות אלינו לייעוץ והכוונה בנושא, נשמח לעזור.