פעם, בתקופה הפרה-היסטורית ההיא כשעוד היינו "רושמים" במכולת השכונתית וקונים חלב מהחלבן (טוב, אולי לא כזה מזמן), היינו מגיעים לבית עסק בתור צרכנים ב-2 דרכים עיקריות:

  • המלצה מחבר / שכן / קרוב משפחה
  • הספר העבה של דפי זהב

מותגי הענק והעסקים הגדולים היו מפרסמים בטלויזיה ובשלטי חוצות, והעסקים הקטנים-בינוניים סמכו על המלצות מלקוחות ותיקים, אולי ברושורים מפעם לפעם ופרסום במקומונים. שלא תבינו לא נכון, אנחנו עדיין חושבים שלקוח שהגיע בעקבות המלצה ממקור אמין מבחינתו, הוא הלקוח הבשל ביותר. אבל נסכים שאי אפשר להסתמך על המלצות בלבד ועסק שרוצה לגדול ולהתפתח צריך להיות אקטיבי ונוכח במקומות שהלקוחות מחפשים אותו.

אז איפה לקוחות מחפשים?

במילה אחת – גוגל. בשלוש מילים – אך ורק בגוגל. אנחנו יודעים שזה נשמע נחרץ, אבל אי אפשר להתווכח עם ממוצע של – 3.5 ביליון חיפושים ביום, 1.2 טריליון חיפושים בשנה. כמובן שמלבד גוגל, ישנם עסקים שרוצים וצריכים להיות נוכחים גם ברשתות החברתיות או באתרים ואינדקסים נישתיים, אבל כמעט כל דבר מחופש בגוגל.

אוקיי, אז איך אני, כבעל עסק מנצל את זה ומופיע בגוגל?

בדיוק כאן נכנס הנושא של קידום אתרים. בהנחה שכבעל עסק הקמת אתר אטרקטיבי וייחודי לך שמציג את המוצר / שירות שאתה מציע, תרצה לחשוף אותו ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים את השירות שלך אבל עדיין לא מכירים אותך מספיק טוב, או בכלל.

קידום אתרים בגוגל מתחלק לשניים:

  1. קידום אורגני
  2. קידום ממומן

הקידום האורגני מתייחס לתוצאות החיפוש הטבעיות בעמוד, אלו שאינן ממומנות ומסומנות ב"מודעה". במרבית המקרים כל עמוד בגוגל מציג 10 תוצאות כאלה ובמקרים בודדים העמוד הראשון יציג רק 7 תוצאות. במקרה של קידום אתרים אורגני, תפקידו של מקדם האתרים הוא להציג את האתר שלך בחיפושים הרלוונטיים אליו, במקומות הגבוהים ביותר. מדובר בתהליך לטווח ארוך שכולל עבודה מקיפה החל ממחקר מילות מפתח שנועד לבדוק על איזה חיפושים כדאי לנו לקדם, ועד לאופטימזציה בקוד האתר, עבודה בלתי פוסקת על התוכן באתר, נראות, הנעה לפעולה ועוד.

קראו בהרחבה על תהליך הקידום האורגני, ומתי מתאים לבחור בו

הקידום הממומן כפי שאמרנו, מתייחס לתוצאות המסומנות במילה "מודעה". שיטת העבודה בקידום הממומן שונה והאופי שלה הוא יותר "כאן ועכשיו". גם במקרה הזה עורכים מחקר מילות מפתח על מנת להבין כיצד הגולשים מחפשים אותנו ויוצרים קמפיין עם מודעות בהתאם לחיפושים. לכל קמפיין מגדירים תקציב יומי. כל עוד התקציב לא נגמר, המודעות שלנו יופיעו בתוצאות החיפוש. תפקידו של מנהל הקמפיינים בקידום ממומן צריך לכלול פן קריאייטיבי בניסוח המודעות ופן אנליטי בניתוח הנתונים, שיפור מתמיד של הקמפיין ומקסום התוצאות.

קראו בהרחבה על קידום ממומן ובאילו מקרים כדאי לבחור בו

הדבר שחשוב ביותר להבין הוא שקידום אתרים ונוכחות ברשת הכרחית כיום עבור 99.99% מהעסקים. אם לא הבנת עד הסוף את האפשרויות וההבדלים בין כל תהליך, זה בסדר, זו העבודה שלנו. אנחנו מאוד מאמינים בהתאמה אישית לכל לקוח – אין לנו חבילות מוכנות מראש וגם לא הבטחות קסם, אנחנו דואגים להסביר הכל מראש ולשתף את הלקוח בכל התהליך. הדרך הזו היא הפשוטה והנעימה ביותר לשני הצדדים. נשמע טוב? בואו נדבר