– שלום, אני רוצה לקנות רכב

– אין בעיה אדוני, איזה רכב תרצה?

– אנערף… רכב אדום, העיקר שיביא אותי מנקודה א' לב'. ושיהיה אדום.

– אז רדיו אתה לא צריך?

– צריך, בטח שצריך. אחרת איך אשמע מוזיקה?

– וגיר ידני יספיק לך אני מניח?

– מה פתאום, אני רק אוטומט

– על גג נפתח, חיישני רברס וכל התוספות הללו בטח ובטח שאין על מה לדבר, נכון?

– בטח שכן, אמרתי שאני רוצה רכב. מה, לא הייתי ברור?

כמו רכב, גם אתר אינטרנט יכול להראות ולתפקד במיליון צורות שונות. ההקדמה נועדה לתאר לכם עד כמה שאלות מנחות ואפיון נכון הם חשובים. אז בואו נתמקד בנושא שלנו, שהוא בטח לא רכב, אלא אפיון אתרי אינטרנט.

אפיון אתר הוא השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך של בניית אתר ונועד בעצם לתכנן את נראות האתר, ה FEEL שלו, זרימה וחוויית גלישה. האפיון, כפי שאנחנו רואים זאת, הוא שילוב וסיעור מוחין בין רצונות והנחיות הלקוח, לבין הסמכות העיצובית והסמכות שתעסוק בפיתוח האתר. בין אם אתם מייעדים את האתר לקידום בזמן הקרוב או הרחוק, היינו ממליצים לערב בשלב אפיון האתר גם איש מקצוע מתחום זה. ניתן לקרוא על כך בהרחבה במאמר שכתבנו בנושא.

אז איך בפועל מתרחש כל "האפיון" הזה?

לכל חברה או איש מקצוע ישנה גישה שונה ושיטת עבודה שאימץ לעצמו. אנחנו אוהבים להתעכב על שלב האפיון ולשלב טופס בסיסי וראשוני שהרכבנו ולאחר מכן פגישה מעמיקה שמכסה דברים נוספים. כמובן שכל פרוייקט מתבצע בצורה שונה וזה היופי והאתגר. ישנם לקוחות שיודעים מראש מה היו רוצים ואחרים נותנים יד חופשית לשמחתו הרבה של המעצב.

מטרה נוספת ולא פחות חשובה של אפיון אתר (החלק הראשוני שבו לפחות) היא לתת הצעת מחיר מדוייקת ומבוססת יותר ללקוח. לקוח ששואל חברה לבניית אתרים "כמה יעלה לי אתר?" ומקבל תשובה מיידית מבלי שנשאל מס' שאלות בסיסיות לכל הפחות, רצוי שיחשוב פעמיים.

הנה מס' שאלות בסיסיות שתצפו לשמוע

  • מהי מטרת האתר? האם מדובר באתר תדמית, אתר חנות, קטלוג וכו'…
  • האם יש לוגו קיים, מיתוג או חומרים עיצוביים כאלה ואחרים?
  • האם תרצו אתר מבוסס תבנית קיימת או פיתוח אתר מותאם אישית?
  • האם תרצו פי'צרים מיוחדים באתר – החל מאפקטים כאלה ואחרים ועד לאפשרות הרשמה של גולשים לאתר ועוד…

כל אלה הם רק חלק קטן מהדברים שחשוב להציף בשלב האפיון וכמו שאמרנו – כל פרוייקט מתפתח בצורה שונה.

אפיון מקיף ומקצועי לאתר הוא כזה שנעשה ע"י גורם שיכול לכסות עבורך את כל הצדדים – עיצוב וחוויית משתמש, פיתוח ברמה גבוהה, גם עבור הלקוח במקרים מסויימים לשליטה מרבית על ניהול האתר וכמובן תכנון והתאמה לקידום ושיווק האתר.

בכל שאלה (מלבד בנושאים של רכישת רכב, בזה אנחנו פחות מבינים) ניתן לפנות אלינו לייעוץ באמצעות טפסי יצירת הקשר באתר או לפנות אלינו ישירות, הפרטים נמצאים כאן.