Error 404, Page not found ועוד, אלו הודעות השגיאה הנפוצות אשר תמצאו כשתגיעו לעמוד שאינו קיים באתר בו אתם גולשים.

בתור בעל אתר, על פניו מדובר בסתם עוד עמוד שלא שווה מחשבה ובזבוז זמן, הרי הגולש מגיע, רואה שגיאה 404 והוא ישר מבין מה לעשות הלאה… אז זהו, שלא.

נוחות וחוויית משתמש הם דברים שחשוב לבחון בכל חלק באתר משום שהמטרה העיקרית היא להשאיר את הגולש באתר כמה שיותר זמן. בעמוד השגיאה המדובר, בראש ובראשונה חשוב לוודא שעיצובו הוא בעיצוב האתר, או עמוד אשר מרמז בעיצובו על המותג, זאת במידה ומדובר במותג מוכר בעל שם. אנחנו רוצים שהגולש יבין שהוא עדיין נמצא באתר שלנו ולכן מעבר לעיצוב, חשוב לוודא כי בעמוד השגיאה קיים תפריט ניווט לעמודים הראשיים באתר.

שידרוג נוסף לעמוד השגיאה

כמו בכל דבר, באמצעות מעט יצירתיות תוכלו להפוך את עמוד השגיאה באתר שלכם למעט יותר מעניין, קליל ואפילו משעשע:

burger il 404 page

בדוגמא זו, באתר שפיתחנו עבור קהילת המבורגר ישראל, המטרה הייתה לרכך את הנחיתה בעמוד השגיאה ולתת לגולש את כל האפשרויות הנוחות ביותר להמשיך הלאה – באמצעות תיבת חיפוש, באמצעות התפריט הראשי ובאמצעות הקלקה שתחזיר לעמוד הבית.

טיפול בעמודי שגיאה 404

את עמודי השגיאה אפשר לאתר באמצעות כלים שונים כמו Screaming Frog, Xenu, כלי מנהל האתרים ה – Search Console ועוד. דפי השגיאה 404 נובעים לרוב ממקרים כמו עמודים שהיו באתר ונמחקו ללא ביצוע הפניה, או אתר שעבר מס' גלגולים ו"סוחב" איתו עמודים ישנים.

לאחר שזיהינו את עמודי השגיאה באתר, נכין הפניות 301 לעמודים הרלוונטיים. מומלץ שלא לקשר אוטומטית את הכל לעמוד הבית, אלא באמת לנסות ולבדוק מה היה תפקידו של העמוד הישן והאם יש עמוד תואם באתר הנוכחי.

במידה ויש גישה לקישורים המפנים לעמודים הישנים, אלה שכבר לא היו קיימים יותר, מומלץ לשנות ידנית את הקישור לעמוד החדש.